Deze website maakt gebruik van cookies om de website te analyseren, te verbeteren, om het gebruik van sociale media mogelijk te maken en informatie van derden te tonen. 

Sluiten

Deze website maakt gebruik van cookies om de website te analyseren, te verbeteren, om het gebruik van sociale media mogelijk te maken en informatie van derden te tonen. 

Sluiten

Thermietlassen

Techniek waarbij spoorrails met een zeer hoge temperatuur (bijna 3000°C) aan elkaar worden gelast. Dit gebeurt met thermiet, een mengsel van ijzeroxide en aluminiumpoeder. Via een mal bevestigd op de aan elkaar te lassen spoorstaven, vermengt het residu van het thermiet, dat hoofdzakelijk uit vloeibaar ijzer bestaat, zich bij een hoge temperatuur met het ijzer van de spoorstaven.

Processen: SKS, SKV, SOW5

Bekistlassen

Bekistlassen is een lasmethode waarbij een stompe voeg wordt aangebracht. Er wordt gebruik gemaakt van speciale elektroden met verhoogde vloeibare slak en een verminderd slak volume.

Oplassen /reparatielassen

Repareren van spoorstaven na het ontstaan van b.v. slijtage, uitbrokkelingen, inslagen slip-plaatsen.

Lijmlassen

Elektrische Scheidings-lassen in gelijmde uitvoering. Er zijn twee typen te onderscheiden:

  1. Voorgeïsoleerde lijmlas die in de fabriek gemonteerd en verlijmd wordt, ook wel prefab genoemd.
  2. Dezelfde voorgeïsoleerde lijmlas, als pakket geleverd, die zowel in de werkplaats als in de baan of rups kan worden gemonteerd en verlijmd.
Maak kennis met railok

Michiel van Loonstraat 23a |  4247 ES Kedichem  |  The Netherlands 
+31 (0)183 564 924  |  info@railok.nl

© RailOK B.V. 2020  |  ontwerp en realisatie:  Janine Ontwerpt